27 november 2010

Dagboksinlägg 27 nov


I nattens mörka timmar har jag äntligen fått ihop novellen med stort N till VILDSINT2. Nu skall jag bara redigera den och kolla igenom att alla vindlingar stämmer.
Det roliga med den är att mitt andra filmmanus kommer att baseras på den här novellen. Den balanserar på en egg av moralism, och kan nog tyckas alltför stark av vissa. Nyfiken? Förhoppningsvis sätts den in på vildsints blogg här på passagen när den kommit in till juryn.
Nu skall jag ta itu med min bok Ja älsker däj ja, och sedan filmmanuset Ett slag för mycket.
Ha, ha...det gäller att passa på när barnen sover och mannen är ute på galej. jag älskar de här tysta nätterna då bara eldens sprakande och barnens snarkande hörs.
ha en underbar natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...