10 november 2010

Dagboksinlägg


Usch och fy vad jag snorar...
Tråkigt nog verkar det som om hjärnan också fyllts av snor för det är fanimej stört omöjligt att få till filmmanuset. Jag häller i mig echinaforce och skjuter in mentholspray i näsan så att bihålorna nära nog exploderar av chock.
Igår var jag i stan och träffade Kurt och några andra för att få lära mig något som heter Författarens verktygslåda. Trots skitväder och snor tyckte jag träffen var lyckad.
Efteråt skyndade jag mig att hämta upp barnen för att slippa halka hem i mörkret. Det mörknar ju så himla tidigt nu, och älgarna springer ut på vägarna i Näs.
Nåväl, när jag kom hem vittjade jag musfällan...som var tom både på ost och mus. Ha, ha...den jäkeln har klamrat sig fast i gallret och hämtat osten ovanifrån. Ungefär som Tom Cruise gör i mission Impossible. Måste säga att jag beundrar de stackars frusna mössen, men nu måste de väck. Jag har nu ställt musfällor över hela källaren. Inga snällisar...de här dödar.
På nätterna hör jag dem krypa omkring i väggen ned till källaren och drar snabbt upp fötterna ifall att.
Idag skall vi knåpa ihop vår egendesignade film, och de skall bli vansinnigt spännande att se vad de andra skrivit.
Min text är som vanligt lite rå. Jag vet faktiskt inte varför jag dras till det där psykologiskt råa outforskade.
Snön smälter sakta bort, men jag anar att det kommer att bli glashalt efter vägen i eftermiddag, för  nu är det vått, vått, vått.  Jag älskar vintern, men hatar att köra bil.


1 kommentar:

  1. Krya på dig! Jag har själv varit hemma dessa dagar med bihåleinflammation. Tack för din kommentar på min dotters blogg. Hon blev så himla stolt och varken hon eller jag hade en tanke på att någon kunde eller skulle kommentera hennes texter. Det var mycket snällt gjort! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...