29 december 2010

Dagboksinlägg 29 dec

Inatt skrev jag på filmmanuset och vaggade Lilleman som hostade. Klockan var närmare två när jag lade mig bredvid honom på soffan...som förvisso inte är speciellt bekväm, men med lite god vilja får vi plats bredvid varandra.

Jag älskar att vara uppe nattetid när allt är tyst. Ute hör jag en och annan fågel som skriker, och ett rådjur som skäller, men i det stora hela känns det som om jag är i ett svart vakuum av tystnad.

Det är på natten mina noveller, böcker och manus växer bäst. Det är då orden och bilderna ter sig som starkast och präntas ned i en enda röra. Ett underbart flow kommer över mig och bokstäverna slås ned på datorn i rasande fart.

På morgonen ringer klockan sex och jag hör Peter stöka i köket och äta frukost med Razzel. Jag sluter ögonen och lägger mig igen. Njuter av att vara nära Lilleman och Zabine som kommit till oss inatt och ligger huvud mot huvud med mig i hörnsoffan.

Sakta sträcker jag på mig och kliver upp när våra snickare anländer.

Idag pappade de det sista och byggde igen ena sidan.


Jag och barnen drog iväg och åkte pulka en liten stund.





Nu sover Lilleman i mitt knä, och barnen leker med Geomag ute i köket. De gör vackra konstverk som jag sedan fotograferar för att de skall kunna ha sönder dem och bygga nya.

Jag skall fortsätta redigera och bygga om mitt manus, och även plugga lite.

ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...