1 januari 2011

Dagboksinlägg 1 januari 2011/Jag har fått ännu en pangrecension på Pappersskärvor

Det nya året börjar för min del superbt med en kanonrecension av min bok Pappersskärvor. Den här gången var det Britt-Marie BIM Kullin som satt tänderna i den och betyget blev hela FYRA skinande stjärnor. Det är kanske dags att lämna in den till ett bokförlag? Länken hittar ni här:bim.blogg.se/2010/december/pappersskarvor-av-anitha-ostlund-2010-b.html

Nyårsaftonen spenderade jag med att ta ned ställningen runt halva huset. Ett tungt och bökigt jobb.

På kvällen gick Peter över till grannen medan jag spelade spel med barnen och tittade på tre tecknade filmer.

Dagens överraskning blev MADAGASKAR 2 som faktiskt var superkul. Det blev många glada skratt.

Nästa film blev Håkan Bråkan och Josef...en humoristisk underbart gullig film.

Sista filmen vi såg var så dålig att jag redan förträngt titeln och lade den längst bak i garderoben igår kväll.

Fyrverkerierna såg vi från vardagsrumsfönstret, men nästa år kommer vi att stå en våning upp och mysa. Jag längtar..

Idag har jag och Peter lagt ihop ställningen vid tomtgränsen och lagt en presenning över för att inte all snö skall dränka den.

Skottning ingick som vanligt i våra bestyr, och träningsvärken dunkar i hela kroppen.

Internet ville inte alls samarbeta idag, så det blev en lugn datorfri dag tills nu på eftermiddagen,

Jaha, så var det bara futtiga tio dagar kvar av jullovet...känns lite bittert att vi varit förkylda större delen, och inte alls varit ute i snö så mycket som jag velat.

Lilleman hostar inte fullt så illa, men jag sover tillsammans med honom i soffan natt efter natt. Medicinen som innehåller morfin är guld för honom. Jag tycker ju så synd om lillparveln när han kiknar ur och kvider att jag skall hjälpa honom. Nu är det Peter som hamnat i Virus våld, och går omkring och ynkar sig. Finns det något jobbigare än sjuka män? De blir verkligen dödssjuka, och kistan väntar runt hörnet.

Skrivandet har gått sådär under lovet, men sammanfattningen av filmen ligger klar, och nu bara hoppas jag att barnen lägger sig snällt ikväll så att jag får skriva. Mannen somnar säkert i soffan, för han är som sagt sjuk.

Nä, nu skall jag stänga datorn ett tag och fixa till lite käk. Idag serveras det rostbiff med grönpepparsås och potatis. Barnen som vägrar att äta får köttbullar och prinskorv.

Kika gärna in på min hemsida där jag lagt in lite nytt smått och gott www.anithaostlund.se/

God fortsättning på er govänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...