18 januari 2011

Dagboksinlägg 18 jan.

Dagen började med att jag slirade iväg från parkeringen för att lämna av skruttarna på dagis och skola.

Sedan åkte jag hem och pluggade plus skrev på filmmanuset.

Det är rätt underligt ändå att så mycket olika modeller av en film kan rymmas i skallen. Ett enda ord ger mig tankar om hela scener, men det gäller att fånga texterna kvickt. För lika snabbt som de trillar in i hjärnan, faller de ur. Jag brukar ha ett anteckningsblock vid datorn för att fånga alla dessa små scener som fantasin skickar per express.

Idag har jag hunnit mycket. Dammtussarna skriker under möblerna, men jag ignorerar dem totalt och sätter mig vid datorn.

Som tur är har jag två datorer. En för surfning, och en för skrivande. På det sättet lockas jag aldrig att sätta på internet och fastna i cyberrymden...vilket är alldeles för lätt. Eller att fastna i min egen hemsida som kan kompletteras i det oändliga.

Alla dessa korta texter som skapas sätts in pö om pö, men nä...det finns viktigare saker att lägga tid på just nu.

Klockan tre hämtar jag barnligan, och kommer knappt iväg hemifrån eftersom ishelvetet lagt sig runt bilen som en lömsk drake, och vägrar flytta på sig. Till slut kommer jag iväg, men är mycket nära att hamna i drivan.

Barnen får bada och sätts framför teven, sedan är det dags för mat och läggning. Jag bloggar lite och kollar mejl över ett ojämnt mobilt internet. Längtar tills vi får fiber.

Peter ringer och talar om att han är försenad som vanligt, så nu skall jag tota ihop lite käk till lejonen.

Inatt blir det filmmanusskrivande igen. Denna gång en synopsis på det andra som vägrar ge vika i skallen, och bara vill ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...