3 januari 2011

Dagboksinlägg 3 jan 2011

Äntligen kom vi ut i backen!
Efter att jag skottat bort snön har vi en backe som är lång, så lång, och det bästa av allt är att den finns på baksidan av vårt hus.


Vår lilla terrier Zilla var alldeles galen och sprang runt, runt…lycklig över att bara finnas, och gläfste glatt när vi åkte snowracer och pulka.

Det var inte alltför enkelt att få henne att sitta så att jag skulle kunna fotografera henne, men till slut fastnade hon.

Taket på huset är täckt av snö, och jag är lite bekymrad eftersom hundgården ligger på sidan av huset. Vi får nog klättra upp och rensa bort det där.


Zabine poserade som vanligt när jag riktade kameran mot henne. Vad månde bliva? Fotomodell? Hon drar iväg ordentligt i längd nu, och blir nog lång liksom sin far. Det är bara att inse…våra barn kommer allihop att vara mycket längre än mig.


När vi blöta och kalla med rosiga kinder kom in igen åt vi mellis och gick var och en till våra egna pysslanden.

1 kommentar:

  1. Mysigt imorgon ska vi ut.
    Jobbat 5 nätter i rad inge roligt direkt.
    God fortsättning.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...