11 januari 2011

Morgoninlägg 11 jan

Som ni såg på förra inlägget hann klockan hamna på den här sidan innan jag kröp ned emellan småskruttarna som mumlade förnöjt.

När väckarklockan tjöt imorse klev jag snällt upp,men lade mig på soffan efter att ha krängt på mig kläderna. Det skulle jag inte gjort!

KLockan blev nämligen sju och det var närmast panik här i huset! Razmus börjar skolan 8.10, och vi har en bra bit att åka. Efter att de tröga som vårnyvakna grodor klätt på sig under stort gnäll och gråt käkade de frukost och borstade tänderna. Zabine klagade på att hon hade alla fel man kan ha...som vanligt.

Undrar om det är så att tjejer är mer pipiga än killar? Är det någon därute som har pejl på det? Lillstintan gnäller över både ont i ben, mage och annat, medan grabbarna mycket sällan säger ett ord om något dylikt.

Till slut kom vi iväg iallfall och mer eller mindre halkade till skolan via bilen. Jisus amalia vad halt det var!

Efter att jag lämnat av samtliga barn, och blivit guidad runt i lokalerna åkte jag hemåt igen.

Väl hemma placerade jag mig vid datorn, och tänker så förbli hela dagen. Här skall skrivas filmmanus!

Ha en underbar dag! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...