22 februari 2011

Dagboksinlägg 22 feb/dödligt gift

Idag har jag letat febrilt efter ett gift som kan läggas på en sida i en bok och förgifta läsaren när han/hon slickar på fingret för att vända blad.
Det skall vara ett gift som verkar rätt fort, och är dödligt...helst inte heller syns vid en obduktion.
Jag har sett en film för väldigt länge sedan där det hände, men kommer tyvärr varken ihåg vilket gift han använde, eller filmtitel.
Vet ni därute i cyberrymden något?

Jag har hittat ricin, och letar hur man framställer giftet av blomman som faktiskt finns som prydnadsväxt i många svenska hem.

Ute snöar det och en jättestor traktor tar just nu bort våra stolpar där elledningarna som numera blivit nedgrävda gått.
Så himla skönt att slippa se alla trådar som korsat och tvärsat vår tomt.
Värdet kommer ju att öka på tomten i och med det här, och skatten.

Småttingarna är hemma och medan Razmus spelar Playstation leker småttingarna doktor. Det är till och med så bra att lillflickan är supermagidoktor. Det ni...

Ikväll skall Peter fortsätta med kaklingen av vår ingång i köket, och jag tänkte bjuda på fisk och ris. Jag själv är ingen fiskälskare precis, men Peter älskar det.

1 kommentar:

  1. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med giftet, men ville bara skicka en kram till dig, min fina vän:).

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...