3 februari 2011

Morgoninlägg 3 feb 2011

Igår kväll/natt tittade vi först på ett tv-program om vithajar, och sedan på ett program om prostitutionen i Thailand, och jag vet inte vad som var värst..

Reportaget från Thailand fick mig att må psykiskt illa, och jag kände igen allt det där jag såg när vi var där och luffade år 2002. Folket är så vänligt och idel leende, men som en av killarna därifrån en gång sade till mig. Det är bara ytan…

Under bubblar människors missnöje, och hög- som låginkomsttagare vill ha en förändring.

Informationen om hajarna som vällde in mot en pytteliten ö där enorma mängder sälar och glasögonpingviner huserade kan väl skrämma vem som helst, och min pojkvän sade på fullaste allvar att vi skulle lägga platsen på minnet, för där ville han aldrig sätta sin fot.

Den enorma vithajshonan på fem meter simmade runt, runt i vattnet och väntade på lämpligt byte.
Än en gång slogs jag av hur ful hajarna är med sitt ickeestetiska ansikte, och jag måste erkänna att det hisnade i magen flera gånger under programmet när de rakbladsvassa tänderna visades.

Jag hade tänkt skriva igår kväll, och på natten, men nattningen av barnen drog ut på tiden, och efteråt…ja då var det ju bra på teven.

Men, men…

Idag skall jag skriva dagens puff och göra lite research om seriemördare och psykiskt instabila människor. Intressant och skrämmande.

Var det förresten någon som såg programmet om Lars-inge Svartenbrandt igår?
Mycket intressant människa som nog egentligen kan liknas vid en dynamit. Man vet aldrig när det smäller. Han verkade timid, men jag vet att den mannen orsakat många sorger.

Nu lämnar jag er för att få i mig och de två hemmavarande barnen lite frukost.
Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...