18 mars 2011

TEMA Oslagbart

Jag har inte varit hemma hos mina föräldrar på ungefär ett halvår, och skall nu iväg om några timmar. Naturligtvis bestämmer sig Kung Bore för att dränka oss i snö exakt denna dag när lilla jag skall ut på vägarna och halka. Varenda gång vi bestämmer oss för att lämna vårt trygga hus jävlas vädrets makter på ett eller annat sätt med oss. Vad kan man läsa in i det? Att han däruppe tycker att vi skall stanna hemma och jobba med huset? Eller?
Nåväl, efter att ha talat med mamsen och fått veta att det snöar massor har vi ändå beslutat oss för att åka. Barnen längtar efter sina morföräldrar och inte att förglömma julklappar.
Datorn, jobbpärm, minne och internetanslutning är nedpackat. Jag tänker skriva på nätterna.
Enda nackdelen med det är att jag får träffa spökena som huserar därhemma.
Trevlig helg på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...