Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



14 april 2011

Dagboksinlägg 14 april

Nu har jag suttit inne i ett rum i flera dagar och bara skrivit. Slutsats? Nja, man måste nog vila hjärnan någon timme här och där annars blir det bara mos av alltihop.
Kylan utanför kryper in längs golvet och gör så att man måste sätta på sig minst två par tjocka sockar, och långkalsongerna får hänga med några veckor till.

Skrivandet flyter på bra, men jag har inte skrivit någon skrivpuff och saknar det enormt.
Det beror förresten på att jag skall ha handledning med min lärare imorgon, och ville jobba på manuset in i det sista.

Efter att jag ringt och nattat barn och man skall jag nu kliva in i skrivandets mystiska värld, men försöka lägga mig tidigare än igår då sängen intogs klockan 2.30.

Ha en god natt kära vänner.

1 kommentar:

  1. vila hjärnan är bra, men det låter ändå som en härlig tid med så mycket fokus på att få skriva. härligt härligt, trots kalla golv

    SvaraRadera