3 april 2011

Dagboksinlägg 3 april

Inatt lyckades jag till slut få ihop första halvan av filmen, och kunde med gott samvete titta på filmen "Mitt liv som hund" och ännu en som handlade om en galen man som var två meter lång och mördare.
Zabine och Razmus lade sig sent, men ville ändå att jag skulle läsa ännu ett avsnitt ur boken Vargbröder. Igår var den riktigt, riktigt läskig.
Peter lade klinkergolv i källaren, och sedan käkade vi ost och kex.

Nu på morgonen har jag badat båda hundarna och mig själv. Efter det har jag skrivit skrivpuffen från igår och idag, och NU skall jag ut och flytta brädhögen utanför vårt hus för att rädda den undan vattnet som blir av snösmältningen. För nu...nu försvinner snön snabbt som attan och ersätts av brun slibbig geggamoja som fastnar överallt. Tack gode gud för Nanooks underbara överdragsbyxor och gummistövlar som inte läcker.


Jag längtar till sommaren då allt det här vattnet försvinner ner i jorden istället för att täcka marken överallt, och dyka upp både i källaren och under gipsskivehögen i det tillfälliga förrådet.

2 kommentarer:

  1. Direkt från verkligheten.

    SvaraRadera
  2. Jepp, direkt från detta ögonblick. Idag vägrar solen komma fram och roa mig med sina vackra solkatter, men vad är en dag i dimma, om inte ett perfekt tillfälle att dra ned rullgardinen och skriva

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...