Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



4 april 2011

Dagboksinlägg 4 april

I natt tog jag ledigt från skrivandet och tittade på den hyllade vampyrfilmen Låt den rätte komma in.

Jag gillar egentligen inte vampyrfilmer, men vi har pratat så mycket om den på skolan så jag var tvungen att checka in den.
Och vad kan jag säga? Jo den är jäkligt bra gjord, och spännande, men det där ögonblicket när hon biter människorna i halsen känner jag att ”Nä, det här är inte min grej.” Sorry filmskapare, men…det är svårt att lära gamla hundar att sitta.

En gång för länge sedan gjorde Brad Pitt och Tom Cruise en vampyrfilm som jag väntade i det längsta att se, men slutligen såg tack vare Mr Pitts sköna uppenbarelse. Hm…jag stängde av efter bara några minuter in på delen där de börjar suga blod.

Nåväl, nog om det. Nu har jag sett den.

Idag har jag skola och ser fram emot det som vanligt.

Ute smälter snön bort, och just nu är vår källare en genomgång för smältvattnet i skogsbacken bakom oss, och ja, det är precis så illa som det låter. Vår stackars pump går i högvarv för att skicka ut slaskvattnet.
Isen på framsidan av huset håller däremot ett hårt grepp om jorden, och jag ser redan nu hur lerigt det kommer att bli när den bestämmer sig för att dra.

Ha en underbar dag govänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar