11 april 2011

TEMA Att resa

Jag startade min resa imorse klockan åtta och står nu ex antal timmar senare på ett solglittrande Gotland. Det doftar tång, och det speciella ljuset som bara finns här sticker mig i ögonen.

När vi provianterat och varit in på apoteket för att köpa värktabletter åker vi vidare till Fårö. Långa vackra stenmurar avlöser gärdesgårdar och stolta väderkvarnar som kikar fram över kullarna här och där. Så vackra, fyllda av mystik.
Mina skolkamrater och jag skall tillbringa nästan en vecka här ute i obygden långt från storstadsbrus och telefoner.

Rummet är helvitt och består av två smala sängar, en garderob, en stol och ett bort. Spartanskt, men antagligen det bästa för att väcka skrivarnerven till liv. Väggarna törstar efter färg och en tråkig brun/gul/vit plastmatta ligger hopknycklad på golvet jämte min jätteryggsäck.

Klockan närmar sig åtta och ljuset ute saktar ned för att ersättas av mörker och gula klart lysande stjärnor.
Jag hoppas att värmen här inne ökar nu när jag vridit upp den, annars får fleecejackan agera sängkamrat ihop med pyjamasen.

God natt kära vänner, nu börjar min manuspysslarstund

2 kommentarer:

  1. Var på Fårö är ni? Gåsemora? Fårögården? Semesterbyn? Eller Bergmangårdarna?

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en underbar och oförglömlig vecka på Fårö!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...