Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



20 april 2011

TEMA Begära

När pappan lämnade pizzerian låg tre klubbor säkert förpackade i hans ena jackficka.
Väl hemkommen glömde han dem alldeles i stojet av barnen, och drog efter maten på sig jackan för att gå ut i trädgården och fortsätta med klippningen av trädkronorna.
Efter några minuter insåg han att solen var alldeles på tok för het, och hängde av sig jacka och tröja i en trädklyka.

På kvällen när han skulle lägga sig mindes han plötsligt klubborna och rusade ut i hallen där jackan hängde. Snabbt tryckte han ned handen i ena fickan, men drog lika snabbt upp den igen. Fickan var pintjock av myror som gottade i sig klubborna en efter en.

5 kommentarer:

  1. naturens lagar, obarmhärtiga!

    SvaraRadera
  2. Direkt från verkligheten? :)

    SvaraRadera
  3. :) hade en drickaback i bilen som vart en myrfarm... usch

    SvaraRadera