2 augusti 2011

Dagbok-grävning överallt-PAPPERSSKÄRVOR får hjälp att synas

Idag har snickarna gjort första väggen på vårt nya vardagsrum, och de är enormt duktiga. Jag blir alldeles varm i magen när jag inser hur fint det kommer att bli.
Dessutom har Steve grävt fram vårt vackra berg på baksidan, och planat till resten.
Jag själv har grävt som en idiot för att komma ned till botten på utsidan av gästhuset, sedan har Peter och Mackan lagt ned dräneringsslang, och dagvattenrör.
För att skydda utsidan av väggarna från vatten har vi lagt ned platonmatta.
Innan Steve packade ihop, och for iväg hemåt fixade han till resten av baksidan på gästhuset, så nu är det skitsnyggt där, men framförallt rakt. Vi får inte bara ett fint, stort hus, även tomten får en ansiktslyftning.

Mellan matande av barn och grävande har jag skrivit på manuset, och kommit en bit på väg. Inga mängder, men dock text.
Nu skall jag sätta mig ned igen, och skriva.

Men innan dess har jag totat ihop en presentation av mig själv och fixat ett foto där jag för en gångs skull är sminkad, och det händer inte ofta. Allt det där skall skickas till www.bokeri.se som tänker hjälpa mig med försäljningen av boken PAPPERSSKÄRVOR.

Ha en god kväll.

1 kommentar:

  1. Oj Det låter som ett stort utomhusprojekt. Hoppas att ni blir nöjda med resultatet.

    Och att Du får tid till skrivandet också.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...