31 augusti 2011

Högt upp med skallrande tänder

Idag testade jag om det var datorn som var knäpp, eller vårt mobila internet.
Svaret är internet, och just nu sitter jag på vår nya balkong och skriver.
Det verkar som om nätet är bättre här uppe, och jag har trotsat min höjdrädsla och klättrat uppför stegen med andan i halsen.
Dessvärre glömde jag mina glasögon, och ser allt suddigt, men...jag har täckning, och kan kommunicera normalt igen.

Idag fick vi ännu ett lass virke hemkört.
Det är precis på nätten att lastbilen kommer in på vår tomt, och jag fascineras lika mycket varje gång av hur skicklig chauffören är.

Barnen har utfodrats med pannkaka, och Peter ringde från en mobil med dåligt batteri, och hann säga att han stannar på fika hos sin mamma och styvfar för att titta på dörr till huset.
De har nyss köpt en, och har bra priser genom en byggfirma, så det är bara att passa på.

Inatt drömde jag faktiskt om hur dörren skall se ut. Svart som natten och trä.

Nä, nu skall jag försöka förpassa mig nedåt och ta tag i disken som tornar upp sig på diskbänken.

Åtta skall småttingarna i säng, sedan får jag förhoppningsvis dyka in i mitt manus igen. Nu börjar det roliga...att fantisera vilt. Det gamla är nu redigerat och klart för bok...eller...hm...det behövs nog några vändor till.
Ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...