Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



6 augusti 2011

TEMA Turbulent

Snurriga visor om fulla sjömän som snubblar hem genom trånga gränder fyller min dunkande skalle.
Kvittriga fåglar slåss i buskarna utanför mitt fönster, och sprätter ned kärnor från körsbär de stulit från vår vackra trädgård.
Det är en gnutta turbulent att kliva ut från trygga hemmet för att sedan slå sig ned i en hammock med bara tre ben, men vilda makaroner så härligt livet kan vara ibland trots elaka myggor, och bromsar som äter upp mitt kött.
Snedsågade brädor ligger i en stor hög på gräsmattan och väntar ivrigt på att bli omhändertagna, kanske förvandlade till en koja till barnen.

Fotbollen ligger stilla för en gång skull, solar och försöker blåsa upp sig till det den en gång var. Fladdriga flikar vittnar om spetsiga tänders framfart, och hårda sparkar på dess hud.

Solen går i moln, och lämnar kvar vilddunkla vrår.

2 kommentarer: