1 september 2011

31 augusti - hösttankar

Temperaturen ute har sjunkit till 11 grader, och det är dags att leta fram varma jackor, och skor.
Det är inte alltför lätt att få ungarna att inse att det är höst när solen fortfarande gassar från en klarblå himmel. Barn rör sig ju så mycket att de inte känner kylan på samma sätt.

Själv drar jag motvilligt på mig både strumpor och börjar redan tänka på keps som är ett av mina kännemärken höst.
Händerna stelnar, och värken kommer som ett brev på posten. Det är en himla tur att någon kommit på den underbara uppfinningen torgvantar. Utan dem hade det varit finito med skrivandet för mig.

Hösten är annars en av mina favoritperioder, och jag fotograferar massor.

Igår lade vi oss tidigt för första gången på mycket, mycket länge. Jag sov som en stock hela natten, och vaknade av mig själv klockan sex i morse.

Nu har jag lämnat ungarna, och skall skriva några timmar, sedan skall jag träffa några författarvänner på Vetekatten i stan.

Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...