16 september 2011

Film behöver inte vara fylld av action, eller?

Tittar på filmen "Flicka med pärlörhänge" och ler för mig själv när jag tänker på en av deltagarna i manusförfattargruppen jag just gått med i. Enligt honom är en film utan action värdelös.
Jag håller inte med...titta bara på denna underbara film som är så full av liv trots ett stort lugn.

Nu har barnen sansat sig och jag skall alldeles strax sätta mig och skriva igen.

Dagen har varit underbart solig, men fylld av kalla vindar. Lilleman och jag gick ut på en promenix med voffisarna i syfte att mota blodtrycksfallet i dörren. Kände att något var på gång i morse, och märker en enorm skillnad nu efteråt.

Ha en god kväll, syns imorgon
Kram

1 kommentar:

  1. Så lustigt sammanträffande!?
    La ifrån mig boken, utläst och klar, för tre dagar sedan!
    Filmen däremot, den har jag inte sett och kommer troligtvis att undvika.
    Jag har en liten aversion mot att se filmatiseringar av fantastiska böcker, oftast blir jag besviken.
    Mina bilder inne i huvudet störs av att någon annan tänkt ut åt mig, det har jag lite svårt för och därför är jag urusel på att se film över huvudtaget!
    Trevlig kväll och hoppas blodtrycket håller sig på plats, mitt brukar rasa i höjden i stället, lika illa det faktiskt!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...