18 september 2011

Måleri, målera, måleralla, och en ny skrivartidning som heter SKRIVA

Igår målade jag massor av bräder till huset, och hade röd färg över hela mig när det var klart.
Kvällen bestod av diskning, röjning av barnens saker, och surf på tradera efter vinterjackor och skor. Klockan var två när vi lättade på rumpan och gled ned under täcket. 

Idag regnar det lite, men jag tror att det lättar. I alla fall ser det ut så på himlen. Peter har farit iväg för att köpa mer bräder att måla, och om vi har tur hinner vi få upp både panel och tak innan veckan är slut.
Allt beror på vädergudarna.

Huset fick ännu mer plåt på sig av Peter med vänner, och oj, vad snyggt det blir. Plåten är lite lerig efter att killarna gått på den, men det skall tvättas bort så fort allt är färdigt.


Nu på morgonen fick jag ett meddelande på min Facebook att tidningen SKRIVA äntligen finns att köpa.
Tidningen Skriva - magasinet för dig som älskar att skriva!
Om du är intresserad hittar du prenumerationslänken HÄR
Ann Ljungberg som står bakom boken
Lyckas med bokutgivning är med och skriver i detta nummer.

Nä nu måste jag sätta lite fart. Dagens puff är första stoppet, sedan blir det målning för hela slanten, och grävning för att göra hundgård. Snart kommer hösten på allvar, och marken blir så hård att det blir en praktisk omöjlighet att sätta spaden i den.

Ha en härlig dag


2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...