12 september 2011

Regn, regn, regn, sjuka barn och läckor i taket

Regn, regn, regn, gråa trottoarer och buttra människor. Vi räddar små grodor på skolgården som plaskar omkring på svart asfalt. Lilleman snorar och jag har imma på glasögonen.

Två barn avlämnade, en följer med tillbaka.

Men innan vi åker hem skall jag skicka fakturor, offerter och kolla mejl sittande i bilen.
Vårt internet fungerar inte, och idag televerket kommer ni att få ett argt brev från mig.

Inatt  märkte vi att det läckte i på vinden, och nu ser det ut som hemma hos Pippi Långstrump. Flera hinkar står på golvet i väntan på att dropparna skall hitta dit.
Så fort jag kommer hem skall jag och min höjdrädsla klättra uppför stegen och checka läget.

Hoppas du får en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...