Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



13 september 2011

TEMA Belåten

Du sitter säkert där med ditt vanliga belåtna smil
Väl vetande att ingen kan rubba din sits
Att jag är totalt oförmögen att ta något från dig
Och så småningom måste ge upp och förena mig med de andra.

Jag sörjer små saker som aldrig kommer att tas upp
Göms för mig 
Förintas

Delar av dig kommer att ligga som en evig påminnelse under en stor svart sten med den falska inskriptionen Här vilar min älskade pappa , men graven kommer aldrig att få några blommor, och så småningom kommer mossan att växa över ditt namn. Täcka det med lav och göra texten oläslig.


8 kommentarer:

  1. Svart, smärtsam rå, oförsonlig

    SvaraRadera
  2. Sista stycket! (Men "delar av dig"?)

    SvaraRadera
  3. Anar stor smärta. Stark text.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Mycket stark och smärtsam text.
    Älskar sista stycket!

    Jag tolkar "delar av dig" som att det bara är
    kroppen som ligger där, men ej själen...?

    SvaraRadera
  6. Dakota du slog huvudet på spiken

    SvaraRadera
  7. Yay me! ;)

    Jättefin text! :)
    och bilden är både vacker och lite otäck...

    SvaraRadera