Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



12 september 2011

TEMA Gräns

Min uppsatta gräns är kanske inte alls lika tydlig som om jag skulle ha byggt en stor, tjock grå mur åt ditt håll.
Men den finns
Inuti mitt huvud cirkulerar en grov, stickig taggtråd runt den luft som finns mellan ditt och mitt
Jag vägrar
Sätter huvudet i sanden och fingrarna i öronen
Inget, inget, inget
Kan få mig att ångra orden
Ger dig övertaget
Släpper repet som är virat runt din hals

Det du gjorde mig är inte lagligt, vare sig mänskligt sett eller enligt polis.
Smärtan du gav ger långa, rödbrutna ärr i själen.
Gör ont trots att såren för länge sedan läkt

7 kommentarer:

  1. Bra att den finns i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Gamla trauman kan ge framtida problem med gränser. Och som sagt, bra att gränsen finns i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Rå text som förmedlar en obehaglig känsla hos läsaren.

    SvaraRadera
  4. Otäckt bra..! Gillar speciellt sista raden...

    SvaraRadera
  5. Rå som sagt, Ger krypningar längs ryggen.

    SvaraRadera