11 september 2011

Upp, upp, upp i trädens topp

Idag har jag spenderat hela dagen i trädtopparna, och med att bära bort alla kvistar som blivit. Puh!
Nu är jag ordentligt trött i fötterna, och längtar till skrivpasset.
Igår natt blev det inte alls mycket skrivet. Peter och Mackan tittade på Mia Skäringers show på teven, och jag drogs med. Till slut stängde jag igen datorn och skippade nattpasset.

Peter och Mackan har dragit på massor av plåt, och Peter och jag flyttade ställningen som står utanför huset. Lerigt, tungt och förenat med så stor ansträngning att jag är slut i ryggen nu.

När jag så skulle börja elda upp kvistarna tog det inte lång stund förrän det började ramla ned vattendroppar från himlen. "Nå ja", tänkte jag och hämtade regnkappa "Lite regn har väl ingen dött av"...ha, ha...Gud eller vem som bestämmer däruppe hade bestämt att jag skulle in, och några minuter senare öste det ned så pass mycket att elden helt enkelt sade adjöken, och slocknade.

Nu har Peter skjutsat hem Mackan och barnen lagts i sängen framför KalleAnka, och jag skall hjälpa till med några fakturor så fort Peter kommer hem igen.

Sedan...har jag skrivtid.

Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...