5 oktober 2011

TEMA Strukturera

Dagens tema passar mig förträffligt.
Just nu försöker jag strukturera det nya filmmanuset Ivar Hamarsman, och hitta karaktärerna som sticker ut, de som lite senare blir omtalade i pressen, och speciellt ihågkomna av publiken.

Dessutom skall jag få ihop roddandet av två sjuka ungar som inte är sängliggande, men snoriga och hostiga som attan, hushållsgörat, skrivandet av min romantic-crime, och inte att förglömma släckandet av min stora härliga trädgård. Än så länge sitter det äpplen(goda sådana) på träden, så jag behöver inte klippa ned dem ännu, och i helgen grävde jag upp landen inför våren. Nu ligger ett antal lökar och väntar på att få komma ned i jorden, sedan...får vintern komma bäst den vill.

Solen skiner och det är lite kyligt, men barnen på skolan går fortfarande runt i bara t-shirt och jeans. Tack och lov har mina ungar inga problem med att sätta på sig ordentligt med kläder, och jag hoppas och tror att de är duktiga på dagen då inte jag kan passa dem. 

Min förkylning kommer nog från mässan. Det vimlade ju av folk där.

Nu skall jag åka hem, och skriva filmmanus.
Ha en härlig dag

4 kommentarer:

  1. Struktur verkar nödvändig för så många projekt.

    SvaraRadera
  2. Fullt upp. Du lever!

    SvaraRadera
  3. ja i familjer ska man nog ha struktur. Annars falerar nog allt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...