10 januari 2012

Barnen till skolan-varma fötter och varma fingrar

Godmorgon!
Så var det tid för skola och dagis igen.
I morse måste jag medge att det var lite segt att gå upp...både för oss och ungarna. Det känns att man haft ledigt länge.

Igår satte vi panel, men avbröt när jag frös så in i bomben om fötterna, och satte oss i bilen för att införskaffa det varmaste man kan ha...ett par stövlar som påstås klara -73 grader. Hm...det skall bli mycket intressant att utvärdera dem. Köpte även Hestras vantar med innervante i ull som skall vara varma, men fick höra att det finns ett par med inbyggd värme för 2700 pix! Hupps! Men allvarligt talat...skall jag jobba ute i vinter, då blir det nog ett par sådana.
Stövlarna heter Sorel Glaciär, och är inte alls vackra, men som sagt varma.
Sorel Glacier Dam
Jag återkommer ikväll när jag använt dem hela dagen ute.

Lilla Hampuz drar fötterna efter sig och vill till slut bli buren. Han vill inte gå till dagis, och när jag frågar honom om han har separationsångest nickar den lille med ögonen full av tårar. "Jag vill vara med dig mamma."
Ändå skuttar han glatt iväg in på dagiset när vi kommer dit, pussar mig hejdå och vinkar.

Idag skall jag vara handräckning åt Peter. Hjälpa honom bära plåt mm. Utejobb hela dagen alltså.

Nu är det time för skrivpuff, sedan får datorn vila.

ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...