31 januari 2012

Manus-manus-manus

God kväll
Idag har jag slitit med manuset hela dagen, och bara sett solen från insidan av huset. 
Det är gnistrande kallt och knarrar av snön när jag går till bilen som ser ut som en modern igloo. Isen sitter till och med i bilen, och jag skrapade av små flagor innan vi åkte iväg.

På eftermiddagen kom Peter hem lite tidigare och tog då med sig ungarna hem. Lyx för mig som på det sättet vann tid att tillbringa med manuset.
Och elda...för det behövs, massor av värme måste till för att huset inte skall bli ett köldhål.

När Lilleman glömde att han inte hade blöja och gjorde på sig ställde jag en gasolkamin i badrummet för att värma upp det medan han badade. Gissa om han njöt?

Peter somnade i soffan medan ungarna gjorde sitt bästa för att riva huset under skrik, dans, och jubel åt varandras pruttar. Hå, håjaja...det var bara att ta tag i bitarna och styra upp situationen med matlagning och åthutningar. Lilleman somnade nästan, och jag skyndade mig så att han skulle få mat innan John Blund slog igen butiken. Vi hann, med knapp marginal. Hampuz somnade direkt han lade sig, och Zabine sussade sekunderna efter. Trött och nöjd med dagen.

Razmus och Peter jobbade med både matten och svenskan. Vår äldsta guldklimp gillar inte läxor, men ibland...ibland måste man, och jodå...han fixade till en kort novell till sin fräken om vad han skulle göra om han vann en miljon.
Apropå det...vad skulle du göra om en miljon trillade ned i ditt liv?

Mitt svar är väl nästan självklart i dagsläget.
Först och främst skulle jag bygga färdigt rummen till småttingarna, sedan köket, vardagsrummet, och badrummen. Men efter det skulle jag ge ut min pågående bok.

Ännu ett bokprojekt ligger och lurar i huvudet, och har så smått påbörjats. Denna gång är det en barnbok. Razmus skall teckna illustrationerna är det tänkt, och min lilla prinsessa Zabine. Båda är talangfulla, och älskar att teckna.

Jag har skapat en offertmall i excel till Peter, och skrivit några offerter ikväll som förhoppningsvis antas av respektive beställare.

Nu är det dags att dyka in i manuset igen. för nu skall banne mig ett antal kapitel ut på papperet.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...