14 februari 2012

Manusskrivande-fallande snö och vinstmiddag

Dagens skrivande gick jättebra, och jag glömde både bort mat och annat i flowets armar.
När jag hämtat ungarna åkte vi hem och tände en brasa eftersom det var isande kallt inne. Jag hade gömt mig i en extrastor filt hela dagen och klarat mig.

Lilla Zenta har blivit utsatt för dressyr idag, och visar sig vara en mycket läraktig hund som på bara några timmar lärt sig sitta, ligga och någotsånär vacker tass. Hon är en riktig sötnos som älskar snö.

På kvällen fixade jag thailändsk mat med delvis hjälp av maten jag vann. Egentligen skulle det bli ett annat recept, men nja...det finns gränser för mitt anammande av grönsaker i mat.
Barnen var måttligt roade, men Peter åt tre portioner. 

Han kom förresten hem med ett presentkort på Twilfit i Valentingåva. Jag har bett honom att låta bli att köpa blommor eftersom jag inte vill ha några inne. Blommor vill jag ha i trädgården, helst vilda sådana.

Snön faller utanför och har gjort hela kvällen. Centimeter läggs till centimeter, så jag kanske får gräva fram bilen imorgon. ha, ha...
Jag älskar vinter när den är så här. Det är så himmelskt vackert med gnistrande stjärnor på svart himmel och vit orörd snö på backen.

Ha en härlig kväll
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...