18 februari 2012

Sjuk-sjukare-sjukast-manusskrivande och utebliven vinterlek

Det börjar likna tio små negerpojkar här hemma.
Igår låg hampuz i febertoppar hela dagen, och fortsatte in på natten.
Idag ligger Zabine skakande i feberfrossa, huvudvärk och snor.
Peter går omkring och snorar
Jag snorar, och har tidvis skallebank som säkert kommer från bihålorna.

Nu är det bara att hoppas att baskeluskerna inte invaderar mig i veckan och omöjliggör resan till Göteborg.
Men det skall vara jäkligt vassa bakterier för att stoppa mig. Det finns ju näsdukar och hostmedicin, så jag får väl ladda ryggsäcken med det och sedan packa med dator, lite böcker och manusslutet i pappersform.

Inatt jobbade jag tills klockan två då jag somnade på datorn. När jag vaknade till igen hade min kind rutor av tangenterna. Ha, ha det är väl sådant man skall fotografera och lägga ut på facebook, men så roligt får du inte.

Idag skulle jag ha träffat min väninna, men manuset måste bli någotselunda klart inför resan, så jag avbokade träffen.
När jag går ut med hundarna känner jag hur vinterlektarmen sliter i mig, och längtar efter att spänna på mig skidor och dra iväg, eller varför inte ta fram Snowracern och glida ned i full fart? Nä, jag får ta mig i kragen och sätta mig i mitt lilla krypin istället. Skapa de sista kapitlen i boken.

Ha en härlig dag
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...