2 mars 2012

Ett hemligt skrik i natten

God morgon.
Det blev inget skrivande inatt, i alla fall inte många rader.
Våra gäster gick så pass sent att det var dags för barnen att sövas, sedan diskade Peter medan jag plockade undan stolar och bord plus satte igång en eld.

Plötsligt hörde jag ett långt utdraget skrik utifrån och rusade ut i mörkret beväpnad med en ficklampa.
Skrikandet upphörde tvärt, och jag rusade mot platsen ljudet kommit ifrån, men det var tomt. Tvärtomt.
Jag tror att det kan vara räven som stryker omkring huset. Han eller hon har stänkt fullt med urin och märkt ut vår tomt en längre tid. Det doftar inte gott alls. 

Skrikandet kan ha kommit från någon av byns katter, och jag tänkte ge mig ut idag för att kolla platsen i dagsljus. Vår katt har varit inne som vanligt över natten, så hon är det inte tack och lov.

Idag väcktes jag av valpen som bara måste ut, så det fanns ingen tid till eftertanke. Med flanellbyxor och tunn fleecetröja gick promenaden över stock och sten. Dock bara en snabbis.

Nu skiner solen utanför och lockar ut oss. Marken är tom på snö, men desto rikare på is som hotar att bryta av både ben och armar trots att det sandats.

Ha en underbar dag
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...