27 mars 2012

Nattsvart natt och redigering av manus

Natt, natt, nattsvart natt
Ord, ord massor av ord som ska redigeras, minimeras för att locka till läsning.

Puh!

Idag har jag redigerat hela dagen, sedan varit på möte angående Lilleman på dagiset, och därefter hämtat tre ungar som inte ville åka hem alls. Efter mycket lock och pock följde de med, men surade i bilen.

Väl hemma stannade de ute och lyckades på exakt tio minuter förvandla svarta kläder till grå genom att rulla sig i en grushög. Hm...var får de allt ifrån?
Lilleman som är lite trög i det här med att skippa blöjan kom in med moloken min och rapporterade att han bajsat på sig, samtidigt som han hulkar. Den lilla krabaten brukar nästan spy de där gångerna när han inte hinner på toa.

Det var bara att slänga rubbet i tvättmaskinen och skrubba ungarna innan det var dags för mat.
Vinterkläderna verkar ha växt under året, medan skorna växtes ur i rasande fart, och numera ligger i kartonger med noggrann märkning för framtida användare.

Zabine har lite svårt med att klä på sig, och säger om och om igen att det är sommar trots att jag använde vantar när jag körde dem till skolan i morse. "Det är kallt ute, punkt", säger jag lätt irriterad över mammor som klär sina små i tunna kläder, och inte skickar med överdragsbyxor. Det är inte lätt att förklara för en sjuåring att hon ska ha överdragskläder när många andra springer halvnakna i klänning och tennisskor.

Nu har klockan passerat tolv, och spökena gör allt för att söva mig.
Peter ligger framför teven och sover, men hävdar bestämt att han jobbar då jag väcker honom. Han skulle skriva offerter, men...hm...det var ett väldigt underligt sätt att skriva på.

Min redigering har gått bra, och manuset fogar sig ganska bra tycker jag. Karaktärerna har inte haft alltför mycket att invända, och kanske, kanske det snart är dags för lektörgranskning för att få styrning åt rätt håll.

Ha det gott nu, och sitt inte uppe för länge.
Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...