21 mars 2012

Skrivprocessen-Flowet fortsätter

Du vet sådana där gånger när tangenterna trycks ned av sig själv. Där är jag nu. Filmen är så påtaglig att jag nästan kan ta på den, och prata med karaktärerna.
Min mage åker samma berg och dalbana som Charlie, ser det hon ser, och berörs trots att jag står utanför och tittar in på dem.
En underlig känsla av utanförskap dånar in i mitt huvud, och samma beslutsamhet som mina karaktärer besitter finns i mig.

Jag har skrivit från tio i morse till halv tre, och ska strax påbörja nästa race. Barnen ligger mätta i sängen och sover, disken är diskad, och Peter har gått på födelsedagskalas hos vår granne.
En cd med en gammal saga går i barnrummet för att söva äldsta sonen som jag nyss tragglade matte med.

En helt vanlig dag i mitt liv. Nu hoppas jag kunna sy färdigt manuset, och sedan få gå på redigeringen.

Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...