2 april 2012

Dagboksinlägg 2 april-strul-jobbsökning-intervju

Jaha, så var ännu en dag tillända
Hampuz var stökig i magen och fick vara hemma.
Och jag har sökt jobb via webben hela dagen, så manuset fick vila.
Jag har sökt jobb på ett gruppboende för barn, men har ju ingen utbildning så...
Hittade även skribentjobb som jag sökte, och funderar allvarligt på att lägga ut en annons i dagstidningen om att jag söker jobb som skribent eller annat. I princip kan jag ta vad som helst som ger pengar.
Usch vad jag hatar att gå på knä på det här viset. Det svider i själen.
Jag vill ju bara skriva...men blir stoppad av allt möjligt hela tiden.

Idag gjorde jag om utseendet på Peters fakturor, och kopierade ännu fler av mina skrivpuffar, så nu...är pärmen pintjock av material.
Nu återstår bara att lägga in dem på hemsidan som jag bara når med vanliga pc:n
Puh
Hampuz har lekt så snällt hela dagen, och strålade av glädje då vi pausade från webben och hoppade studsmatta. Tänk att man kan älska någon så mycket. Mitt hjärta svämmar över av känslor då jag tittar på min hoppande fyraåring.

I eftermiddag fick jag mejl om att jag ska bli intervjuad imorgon om min underliga allergi mot fästingsprutan, och hur jag mådde efter morfinet när jag födde barn. 
Livet rör på sig trots att jag sitter på rumpan hela dagen.

Jag har även tagit kontakt med tidningen här i Botkyrka och pratat om min bok PAPPERSSKÄRVOR, men det är segt. De har haft ett reportage om min skrivande granne för inte alltför länge sedan.
Nio recensioner borde generera mer uppmärksamhet i media tycker jag. Måste jag köpa en halvsidesannons i tidningen och skrika ut att boken finns, och är topprecenserad?
Vore förresten ganska coolt att sätta ut en sökajobbannons på det viset. Funderingarna finns. Jag lovar.

Nu tänker jag slå av internet. Krypa ned i min stol som inte alls är speciellt bekväm, men ändå älskad. Gå in i manuset och stänga av världen. Umgås med Benjamin, Charlie, Katrin och de andra.
Sov gott
Kram



Just nu tävlar jag på sajten Kapitel1:s novelltävling. Den heter Dödens ängel och är precis sådär äckligt mörk som ni gillar.


1 kommentar:

  1. Ja du, det är attans så trögt att få till fler skribentuppdrag.
    Min dröm skulle vara tre-fyra fasta krönikor till per månad som frilansande.
    Ändå är jag glad att jag lyckats få in en fot i en tidning i alla fall.
    Verkar som om de flesta tidningar har lite tajt budget för frilansare, allra helst som jag skulle vilja ha en stående spalt?

    Lycka till, till oss då! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...