25 april 2012

Sex-sömn-rockn roll

Gårdagen blev underlig
Som i en dimma av händelser gick jag runt och försökte hålla mig vaken efter nattens eskapader
Valparna ligger nu säkra och omhuldade hos Zilla, men min skalle gav upp klockan nio igår, och nockade mig totalt tills tre i morse då jag mörbultad steg upp ur den hårda soffan och förpassade mig till sängen.
Är innerligt glad att det blev bara tre småttingar, inte sex. Det är inte lätt att ha dem när de blivit några veckor gamla. Ha, ha...nä då är det verkligen operation stök och bök.
Men söta är de.

Några timmar senare ringde klockan obarmhärtigt och jag segade mig upp från en sömn som närmast liknade medvetslöst läge.
För en gång skull drömde jag ingenting, i alla fall inget jag minns.
Annars liknar mina nätter en evigt gående film, med olika berättelser som väver sig in i varandra.
Har alltid varit så, och för många år sedan skev jag ned dem på papper.

Efter lite rock´n roll har jag skjutsat ungarna till sina respektive klasser och sedan tuffat hemåt och tackat nej till ett jobb som var ideellt, men som jag ändå väldigt gärna ville ha.
Dessutom har jag fått mejl från min hemorts skrivarförening Lokatten. Vi har skrivit en antologi med noveller, och jag har tre exemplar att hämta i Söderhamn.
Min familj bor kvar där, så jag lämnade över ansvaret för hämtningen till mamma. 
Boken heter I Lokattens spår och innehåller noveller med Hälsingetema.
Det ska bli underbart att få den i min hand, och den 1 juni ska jag till Söderhamn och träffa medlemmarna för första gången. Då är det bokbord i stan.

Nu har jag kollat mejl, och svarat på en del, så nu stänger jag igen några timmar och skriver på manuset.
Fåglarna kvittrar utanför och solen vilar på en klarblå himmel.

Ha en underbar dag
Kram

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...