7 maj 2012

TEMA Städa

Samma dag du lämnade gården med en rivstart klippte jag sönder dina återstående kläder
När du ringde svarade jag inte, rädd att börja gråta
I min bokhylla stod dina böcker som jag varsamt lade ned i gråbruna flyttkartonger och skrev ditt namn på
Soffan där vi legat och kyssts sålde jag till en granne för tio spänn
Vår stora vattensäng stod som ett hångrinande i sovrummet, och jag funderade länge innan jag slutligen packade ihop den, och ställde alltihop nere i grovsoprummet.

När det var gjort andades jag lättare, och kunde se framåt inte längre bakåt.
Då jag några veckor senare stötte på din toffla under byrån satte jag mig på golvet och skrek. Skrek så högt att grannen ringde på och undrade vad som var fatt.
En månad senare hjälptes vi åt att bära in hans säng, soffa och kylskåp, då hyresvärden listat ut att han bodde olagligt i andra hand.

Då du cirka ett år senare klev in genom min dörr igen mötte jag dig med Lillan i famnen, kramade dig hårt, och viskade tack.

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...