19 juli 2012

Dagboksinlägg 19 juli-träningsvärk-dimma och kyla

God morgon
När jag tittar ut möts jag av en tjock dimma, och när vi går ut i skogen känner jag att den är både kall och fuktig. Den där sommaren som vi väntat länge på har tydligen beslutat sig för att gå på semester...evig sådan.

Lilla Zenta sitter som vanligt vid bordet och tittar uppfordrande på mig med mörkt bruna ögon. Hon är helt övertygad om att hon är katt, och brukar ofta kliva upp på bordet för att lägga sig där. Idag är inget undantag. Vi sjasar ned henne och plockar fram frukost.

Barnen kommer upp en efter en, trötta, gnuggande ögonen och gäspande. Det blir tufft när skolan börjar igen...då ska de stiga upp sex igen.

Igår redigerade jag manus tills sent på natten, men hade lite svårt att sitta framför datorn på grund av intensiv smärta mellan skuldrorna. Det är grästrimningen som är boven. 

Solen har nu torkat bort dimman, och det ser lovande ut, riktigt lovande. Det kanske blir en heldag i trädgården till och med...så jag slipper åka hem i förtid.
Zabine ska följa med idag, men är inte alltför begeistrad över mitt beslut. "Jag gillar inte att jobba", säger hon och grimaserar. 
Jodu, tänker jag och ler. Det ska Gudarna veta att du inte gör. Min lilla dotter är duktig på mycket, däribland att smita från sina sysslor.
Men ibland gnistrar hon till och hjälper till med flera saker.

Nu är klockan snart åtta och jag ska åka iväg till jobbet. Idag är det den övervuxna trädgården som är mitt mål.

Ha en härlig dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...