29 juli 2012

Frustrerad-galen

God kväll

När jag vaknade i morse var det dödstyst i huset.
Barnen sov till strax efter åtta, och jag joinade dem. Det var underbart att slippa skynda upp, äta frukost och åka bort.

Det värsta med att starta firma på sommaren är att jag missar ungarnas ledighet.
Saknar dem vansinnigt, och försöker ta igen det jag missat i närhet så ofta jag kan.
Tänk att en liten unge kan väcka sådana känslor i en. Hjärtat bankar av kärlek då jag studerar dem då de sitter tysta framför teven och tittar på Scoobydoo.

Dagen har vi delvis spenderat inne på TELIA-butiken i Skärholmen för att dels prata internet, dels få igång 3g och Spotify på Peters nya Iphone.
Vi hinner ju sällan göra ärenden eftersom vi alltid jobbar, men idag hann vi. 
Fyrtio minuter senare gick vi ut från butiken med en kombinerad router/modem som ska hjälpa oss att få fart på nätet. Hm...tänkte jag då killen gav oss det. Undrar om det här verkligen fungerar?, men skam den som ger sig.

Efter ex antal timmar igen, har jag fått igång nätet via den nya manicken, och kanske, kanske att det är liiiiiite snabbare. I morgon tänker jag ställa upp den på övervåningen för att testa om det går snabbare när routern sitter högre. 
Ha, ha...som om det inte var nog med strul, så tar tråden i min grästrimmer slut, och bruksanvisningen är puts väck.

När vi hämtar gräset och grenarna jag rensat bort från kundens trädgård kommer hon ut och hejar. Vi pratar om den underliga självsådda busken i hennes trädgård, och kommer fram till att det är björnbär. Jag ska plantera den hemma eftersom hon redan har en jättebuske vid huset.

Peter for iväg till ett takjobb, och jag hämtade en kompis till Razmus som bor några mil bort.

Ungarna härjade sedan runt hela kvällen, och fick till sin stora lycka pannkakor till kvällsmat.

När de ätit sig mätta la jag barnen plus Razzels kompis till sängs, startade en film, och satte mig på kontoret med trimmern.
En timme senare ringde jag frustrerad till Peter. "Hjälp! Den här skiten går inte att få ihop. Hur i h-e gör du?"
"Lugn", säger han och småskrattar. "Den är inte så lätt, men jag tror att jag kan fixa det. Vänta tills jag kommer hem."
Lättad ställer jag trimmern vid skrivbordet, blänger på nystanet av orange tråd och svär lite.

Nu har jag fortsatt med att skriva ihop ett brev till försäkringskassan som vill sänka min peng eftersom jag gått ur Alfakassan och joinat SmåA. De visste inte ens vad SmåA var när jag ringde dem för några dagar sedan.

Den här helgen har varit hyfsat lugn, och jag har bara rensat bort gamla rosor i min rabatt. Tänkte klippa gräsmattan, men blev räddad av regnet. Ha, ha...läste du det...räddad? Jag hade faktiskt ingen lust att vare sig klippa gräs, eller diska, och struntade i det.

Nu ska jag skriva.
Ha det gott min vän
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...