23 juli 2012

Ipad eller ej

Hur är det egentligen? Har du behov av en Ipad eller ej?
Idag åkte Razmus och jag till Södertälje för att besiktiga bilen, och passade då på att kika på Ipads.
Naturligtvis vill han ha en eftersom det går att spela på den, men jag och Peter tänkte ha den i jobbet.
Försöker lära mig att tillverka appar till Iphone och Ipad, men känner mig begränsad av mina okunskaper.

Det här är frusterande, mycket frusterande.

Har även bråkat med Telia idag som påstår att vi här i Grödinge haft tillfälliga problem i två dagar. 
Ha...två dagar....säg tre månader istället, eller ännu mer.
Vi funderar allvarligt på att byta till TRE eftersom Telia har så stora problem. Ständiga sådana.

Razmus och jag köpte ny klippare eftersom min gamla gått sönder, och när vi ändå var på Plantagen gick vi runt bland blommor och blader och hittade inte mindre än fem olika Klematis som vi köpte, och ännu en buskros. Hon kan bli upp till 170 cm hög.
Allt som allt handlade summan på nära två lax.

Vi letade efter en sladd till playstation två och besökte både Elgiganten och Expert med samma resultat. "Playstation 2 har ju försvunnit för tre år sedan", säger en krallig kille och ler. "Den hittar du bara på nätet".
Molokna kikar vi runt i butiken och tittar på nya Mac Book Air som jag egentligen tycker är ett bättre alternativ till Ipad. Där finns ju allt och lite till. Jag måste kunna skriva på den, utan krångel.
Hittar en app som jag eventuellt kan använda på min Iphone.

Efter ett snabbt besök på Mac Donald styr vi kosan hemåt, och jag inser att vi varit hemifrån åtta timmar.

Rita spelar spel med smågnuttarna och säger att Chicco varit lite moloken, och inte riktigt varit på g när de gått ut.
Vår stackars lilla vovve börjar bli till åren och orkar inte med vårt tempo längre.
I morse när jag gick ut med dem var han piggare.

Nu ska jag försöka skriva dagens skrivpuff innan jag blir utslängd från Internet. 
När det är gjort ska jag klättra upp till övervåningen och kolla hur bra nätet fungerar där. För om det visar sig vara bättre kontakt där uppe så tänkte jag köpa en router.

Jag blir galen av att hela tiden bli avbruten.

Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...