7 augusti 2012

Cia Linden-en konstnär som kan ta fram själen i boken

Idag har jag varit ledig.
Jo då, jag har varit ledig heeeeeeela dagen, men...det blev ingen skrivardag för livet puffade på mig och krävde rörelse.
I morse åkte jag till skolan med Razmus, medan de andra två fick sitta kvar i bilen.
Vi åkte till Ica Maxi för att köpa stövlar och mat, men glömde stövlarna och fick vända några kilometer från affären för att fixa det. Mycket irriterande, men det beror säkert på att jag har för mycket i skallen.

Hungern röt i magarna och vi slängde i oss äckliga hamburgare och sega kycklingdelar för att sedan skynda oss hem med frysvaror som var halvtinade.

Jag kom in på nätet utan större bestyr och möttes av en mängd mail.
Valet stod mellan att ignorera, eller läsa och fixa.
Manuset skrek efter beröring och att bli rättat, men eftersom jag försöker hitta en konstnär till det eventuella omslaget ville jag vara aktiv i mitt svarande.

Två konstnärer är nu igång, och ska måla eller teckna som de tror att jag ser bilden.
Ingen lätt uppgift, jag vet...men Cia Linden åtog sig den, och förhoppningsvis Pebbles Karlssson Ambrose dotter Hanna som gjort Pebbles vackra omslag till hennes bok Jag vet inte som kommer snart. Förövrigt en helt underbar bok som fick mig att gråta flera gånger.

Helt plötsligt har klockan travat in på tre, och...det är dags för mat igen, och tripp till simskolan.

Nu är jag mycket spänd på hur målningarna blir.

Ikväll tänker jag banne mig skriva, så det så.

Nu ska jag ta disken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...