18 augusti 2012

Ett besök på plantagen är aldrig billigt

Idag har jag och familjen varit i Södertälje och tittat på dörr till vårt hus.
Måste medge att jag är innerligt trött på att tränga mig in bakom byggställningen, och gå via källardörren. 
Jag riktigt längtar efter en ordentlig ytterdörr, och en trappa.
I dagsläget hänger en plast över dörrhålet, och vindarna viner rätt in i vår kommande farstu som snart har skalet klart.
 Allt tar sådan tid.

Barnen var stökigare än någonsin, och slet i mig från alla håll. De hängde runt min midja och gnabbades om min närhet tills jag röt till och bad dem hålla tyst så att jag skulle höra vad försäljaren sa,
Men icke...det slutade med att jag tog med samtliga till bilen och satte mig där.

När vi en stund senare stannade utanför Plantagen tog jag Hampuz i näven, och sa till Peter att stanna i bilen med de andra.
Inne bland alla växter njöt jag av att gå ensam, eller nja med Lilleman, för ensam är de änglar. Det är när de är flera som det brister emellanåt.

En timme senare gick jag ut genom dörren med vagnen full av allehanda växter.
Dagens fynd var:
1 plommonträd
1 bigarråträd
1 oxel
1 olvon
2 avenbok
1 flox
och ett antal vresrosor som heter Hansa och är mycket lik vanliga buskrosor. De doftar himmelskt och ska till min kund i Fullersta.

När vi käkat på restaurang under stort trassel och stök for vi hem, och jag planterade alla växterna.

Nu sitter barnen och tittar på Sagan om ringen med Peter, medan jag ska träffa min karaktär och diskutera redigering.

ha en underbar kväll
Kram

Vill du höra min röst? Klicka in här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...