8 augusti 2012

Ibland fungerar ingenting

Ibland fungerar ingenting.
Igår hade jag just en sådan dag, och eftermiddagen fortsatte på samma sätt.

När jag kom hem från Ica tänkte jag skriva, men blev stoppad av gnälliga barn, och huset.
Köpte domänen till min firma innan jag klappade igen datorn.

Hundarna ville ut trots regnet, och fick en kort blöt promenad.

Plötsligt var klockan halv fyra och det var mer än dags att hämta Razmus, men först måste jag utfodra småttingarna i raketfart, och mig själv förstås.

På väg till simskolan minns jag att jag och Peter skulle hämta trädgårdsavfallet jag samlat ihop hos min kund i Fullersta, och ringer honom.
Jodå, han är på väg dit, och vill att jag ska möta upp honom för att hjälpa till med Bigbagsäckarna. Fem stycken har jag fått ihop den här svängen.

Barnen tjafsar och slåss i baksätet, det regnar, och Peter har inte kommit.
Jag och Marianne pratar medan jag känner hur tiden tickar på. 
Det blev tajt till simskolestart innan jag kom dit, men vi hann på minuten.

Zabine och Raz simmar medan jag och Hampuz tittar på. Det superbraiga vattentäta plåstret vi införskaffat till Zabines knä lossnar efter fem minuter och seglar iväg på vattnet.
Hampuz stökar, och är trött så trött, och törstig.

Då kommer Peter och tar med sig honom till cafeterian. Barnens kurs är slut och det är duschdags, och hemfärd.

Peter och Raz åker till en kund och pratar, och blir borta till sent.

Jag åker hem för att ta ut hundarna medan barnen äter, och sätter på sig pyjamas, sedan tittar de på film medan jag diskar, skurar golv med mera.
Det doftar citronajax i hela huset när jag är färdig.

Plötsligt känner jag att det är dags att rensa kontoret och tar fram alla gamla trädgårdstidningar, Amelia, M-magasin, Gör så här, Pc för alla, Mac word mm, och drar ut det intressanta, och kastar resten.

Peter kommer hem och tittar på förödelsen med kritiska ögon, men säger inget.
Påse efter påse fylls med slaktade tidningar, och jag lägger klippen noggrant i små fack med texten trädgård, bygg, skriva på.
Det känns skönt att göra så här ibland. Rensar ut min själ på något vis.

Peter gäspar gång på gång och frågar när jag ska lägga mig. Jag vill göra klart och säger "Vet inte"

Hm...klockan två lade jag mig bredvid honom och Lilleman som borrat ned sig i min säng. Nöjd med att ha fått bort stora delar av pappersberget.

Idag regnade det när jag vaknade, så det blev inget jobb.
Istället har jag kört de två äldsta till fritis, och rensat bort det sista för att sedan hitta datorn underst.
Nätet är segt trots medhjälparen på övervåningen, men det är väl ett bevis om något att jag ska skriva.

Ha en härlig dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...