13 augusti 2012

Redigering dag och natt

Igår åkte ju Peter iväg med barnen för att jag skulle få skrivro.

Och nog blev det skriva av alltid. 
Nu har jag nått upp till det aktningsvärda talet 268 sidor av 303, eller om man ska tala tecken, 584 961 inklusive blanksteg. 
Men mer darlings ska slaktas, så lite mindre blir det nog.

Rita kom hit igår, och blev kvar hela kvällen. Vi käkade kräftor som legat i alldeles för salt vatten, men trots det smakade gott.

När jag och Peter ska lägga oss ser jag att en känd film startar på teven, American gigolo med läckra Richard Gere. Jag fastnar, och inser att filmen är fantastisk på många sätt. Kika bara på hur den är gjord. Alla vinklar som tagits för att få fram det sensuella och vackra.

Jag somnar efter ett tag, men vaknar och kryper till kojs. Peter däremot ser slutet, och kommer lite senare.
"Hur slutade den?" mumlar jag inifrån kudden. 
"Han blev fri. Kvinnan gav honom alibi", säger han, och lägger sig på andra sidan Razmus som ligger mitt i sängen.

Nästa gång jag vaknar är klockan sex, och mobillarmet ringer.
Släpar mig upp ur sängen, och stänger av det, går på toa, släpper ut katten, tittar på datorn, och lägger mig igen. Det är sista dagen jag har sovmorgon. Imorgon börjar allvaret igen, med tidiga mornar, packning av ryggsäckar, och trötta barn som ska till skolan. 
Den här veckan är det "bara" fritis som gäller. En invänjningsperiod helt enkelt. 

Nu har jag tagit ut hundarna, och ska alldeles strax gå på manuset igen. Snart, snart kan jag läsa det i sin helhet.

Ha en härlig dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...