28 augusti 2012

Söta drömmar-manus-takjobb

I förrgår fick vi äntligen hem den nya bäddmadrassen från Jysk, och...den är en dröm. Jag sover såååå gott om nätterna, och vill inte kliva upp på morgonen.

I morse hade jag samtliga barn där också. Gissa om det var trångt? Men det är underbart att ha dem bredvid sig, och jag fasar för den dagen de anser sig för stora att krypa ned med oss.

Min pappa fyller 70 år den första september, och jag plus min syster och några till har en underbar sak på gång till honom. Något som passar en jägare, och man i den åldern.
Jag berättar mera senare.

Idag har vi mest åkt runt känns det som, men jag passar på att redigera manuset som faktiskt börjar bli på sluttampen, eller...är det verkligen det? Ha, ha...jag har lärt mig att det går att vinkla en text flera hundra gånger, och gör allt för att låta bli.
Ibland får en karaktär fri framfart och orsakar rabalder, eller andra saker. Ibland gäller det att tygla fantasin.

Solen skiner, men värmen har inte kommit tillbaka, så jobbsandalerna fick stå hemma i morse. Istället satte jag på mig tennisskor, vilket inte är så bra om man går på spikar. Hm...som tur är finns det inga sådana dit vi strax ska åka.

Ha en underbar dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...