5 augusti 2012

TEMA Mångfald

Jag sitter på gatan i en amerikansk stad
Iakttar, förvånas
Av mångfalden den bjuder på
Svarta, gula, vita och bruna
Samlade, enade, gå
Hitåt, ditåt, in i butiker
Sliter, provar, shoppar påsarna fulla

Jag läser i tidningen att de gula samlas i speciella områden
Om gängkrig där barn slåss mot barn
Genom att höja huvudet ser jag in i bostäder
Krimskrams i fönster med gladfärgad gardin i det ena, och slät vit i det bredvid.
Människor, så lika i utseende, men ändå olika.
Lever ovanpå varandra trots att de kommer från olika länder

Jag sitter på gatan i en amerikansk stad
Iakttar, förvånas
Över att de trots allt samsas rätt bra

Vill du höra mig läsa den? Kika in här

1 kommentar:

  1. Ja kanske det är så att man ska förvånas över att vi är så sams i världen som vi är. Du har glömt att lägga ut den här på puffen om jag inte ser fel.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...