Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



5 augusti 2012

TEMA Mångfald

Jag sitter på gatan i en amerikansk stad
Iakttar, förvånas
Av mångfalden den bjuder på
Svarta, gula, vita och bruna
Samlade, enade, gå
Hitåt, ditåt, in i butiker
Sliter, provar, shoppar påsarna fulla

Jag läser i tidningen att de gula samlas i speciella områden
Om gängkrig där barn slåss mot barn
Genom att höja huvudet ser jag in i bostäder
Krimskrams i fönster med gladfärgad gardin i det ena, och slät vit i det bredvid.
Människor, så lika i utseende, men ändå olika.
Lever ovanpå varandra trots att de kommer från olika länder

Jag sitter på gatan i en amerikansk stad
Iakttar, förvånas
Över att de trots allt samsas rätt bra

Vill du höra mig läsa den? Kika in här

1 kommentar:

  1. Ja kanske det är så att man ska förvånas över att vi är så sams i världen som vi är. Du har glömt att lägga ut den här på puffen om jag inte ser fel.

    SvaraRadera