9 augusti 2012

Trädgård med sällskap

Vaknar vid fem när Peter stökar i rummet, och får en snabb puss innan han åker iväg.
Lägger mig ned igen bredvid Razmus som lägger armen runt mig och gnyr.

Exakt en timme senare sätter mobillarmet fart, och sliter upp mig från drömmar om något jag inte minns.

Frukost, ut med hundar, och iväg med Raz och Bine till fritis.
Ringer min kund och frågar hur vädret är där under tiden som regnet stoppade och byttes ut till strålande sol.
"Jag har mulet", sa Marianne, och skrattade när jag berättade att vi var på väg.

Solen höll sig borta hela dagen, och regnet med.
Lilleman jobbade så svetten lackade med att klippa grenar och dra bort dem till sopsäckarna, kratta, och hjälpa mig med dörrar. 
Han var helt enkelt superduktig, och drog i mig så fort jag stoppade upp för att prata med Marianne, och när vi fikade ville han snabbt iväg för att jobba mer.
Det höll i sig hela dagen, och när vi varit på simskoleavslutningen på kvällen och badat slocknade han i soffan.
Men innan han somnade bjöd Peter på indisk mat som föll nästan alla barn i smaken.

Det känns i rumpan att jag dragit grenar idag. Vem behöver gå på gym med det här jobbet.

Nu när jag äntligen hinner sätta mig vid datorn ser jag att klockan hunnit bli nästan tolv på natten.

Puh, jag vill ha fler timmar på dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...