1 augusti 2012

Trädgård-simskola, och ny bil

Igår och idag har jag och Razmus jobbat i Fullersta .
Vi har klippt häck, kört mossrivare, krattat, lagt på jord, och burit kvistar som legat på hög. Allt som allt jobbade vi sju timmar, och det känns i kroppen.
Men det blev snyggt, och Marianne var nöjd.
I trädgården hittade vi rabarberblad som var enorma, eller vad sägs om det här?


Vi hittade en lustig kuse som vi visade Marianne
I morse ville Raz inte följa med till jobbet, men jag tvingade honom, och han är nog glad för det, för på det sättet tjänade han femtio spänn igen. Snart, snart har han pengar till sitt efterlängtade DS

Razmus och Zabine går på simskola igen, och nu, äntligen har det lossnat.
Igår simmade Razmus 50 meter, och jag blev 50 kronor fattigare eftersom jag lovat honom det.
Idag simmade Zabine några meter, och förebådade fler meter i morgon.

Jag var mer än lovligt stolt då jag stod vid bassängkanten och tittade på mina telningar som länge envisats med att ha simdyna i vattnet.
Nu är de som två glada fiskar, simmar runt, runt och dyker från bassängkanten.

Zabine började sim lektionen med att visa sin lärare att hon vågade dyka/hoppa från kanten, och Raz gjorde detsamma direkt efter.

Efter simningen skjutsade vi hem Rita, och fortsatte sedan hemåt.

På vägen passerar vi min drömbil som står på bilaffären, till salu för 40 lax. 
När jag googlar ser jag dock att den drar massor av bensin, och drar öronen åt mig. Det räcker gott och väl med Peters monster som slukar pengar.
Men den är cool, och fin, och bra, och...
Eller vad säger du?

Efter att vi lagt barnen tittar vi på Sleepy Hollows på teve.

I morgon är jag hemma, och ska skriva mellan lekarna med ungarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...