22 oktober 2012

Runt, runt, runt-snickerier-avslut

Barnen fick sova tills klockan sju i morse, men sedan var det bråttom.
Det var inte många minuter kvar innan ingång när vi kom sprang in på skolgården.
Hampuz och jag gick vidare till dagis där han träffade sin bästis, och snabbt försvann medan jag och personalen diskuterade ordet allihop.
Zabine hade nämligen med sig läsläxa hem, och där stod ordet allihopa, vilket jag tyckte lät underligt, och blev nyfiken på om det verkligen var skrivaretiskt.
Hm...

Ord är kul...

Idag fick jag hem en bok full av skrivövningar, och såg då en potentiell ide till mig själv.
ha, ha...snart svämmar väl hjärnan över av alla skrivideér.

Peter och jag åkte till Beijer bygg och hämtade bräder, impregnerade, tunga sådana.
Vi ska nämligen fortsätta bygga på vår ingång till huset.
Bilder kommer så fort vi kommit en bit. Hittills är det bara ett skal, knappt det.


Vi fortsatte mot Tyresö för att avsluta jobbet med taket vi lagt där.
Känns nästan lite vemodigt att gå in i den lilla skogen intill där jag ibland fått kila in för att pissa.
Fotograferar från alla håll, och är stolt över att ha fixat det.

Klockan har tickat iväg, och vi hämtar gnuttarna för att sedan snabbt ta oss hem, och fortsätta med trappan in.
Lite klurigt är det, men våra hjärnor samarbetar bra, så vi löser det, men stoppas av mörkret och kylan innan vi hinner klart.

Jag fixar käk till ungarna och söver dem med saga, sedan kollar jag mejl och försöker hinna titta igenom alla datatidningar jag köpt.
Det är såååå intressanta artiklar, och jag önskar att jag kunde fördjupa mig i fler än jag gör.
Istället plockar jag guldkornen, och lägger undan resten till sen...hm...när det nu blir.

Inatt tänker jag fortsätta med gårdagens redigering av manuset. Det gick så bra att jag skrev tills två på natten.

Ha en go kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...