30 oktober 2012

Tydliga texter-Jenny Forsberg-kreativa ungar och mysande hundar

Våra barn har redan som pyttesmå visat att de kan det här med att teckna, och nu när de går i skolan uppmärksammas de ännu mer för det.
Nu spirar en tanke i mig att jag ska ge ut en bok där de illustrerar någon av mina noveller.
Frågan är hur enkelt det är att styra upp tecknandet.

Idag regnar det ute
Till och med Zally, vår älskade kissemiss håller sig inne. Hundarna ligger i soffan och myser, och ungarna sitter och tecknar.












Den består av snabba skrivtips och språkråd, och passar både dig som äger ett företag och dig som skriver över huvud taget.
Några av texterna får mig att småle, blanda annat en där hon snyggt tillrättavisar en text som nästan är oläslig för vanliga Svenssons, men via Jennys råd blir fullt läsbar, och framförallt förståelig.
Boken är liten och nätt, ryms lätt i en stor jackficka, och är späckad av goda råd.
Hon pratar även om vikten av att anlita en professionell översättare istället för att göra en halvtafflig översättning själv.
Följer du länken hittar du ett smakprov från boken.
I mitt tycke är det här en perfekt uppslagsbok att ha på skrivbordet.
Nu blir jag nyfiken på Jenny Forsbergs nya e-bok Blogga, twittra och fejsbucka
Tänk att ord kan vara så fantastiska, och att det faktiskt finns människor i världen som inte kan läsa.
Stackars, stackars dem. Tänk så mycket de missar.

Nu ska jag ta mig i kragen och skriva det utlovade kursinlägget om filmande som jag utlovade igår.
Idag ska det handla om Det gamla livsprojektets krav.
Om du missat kursen hittar du den under etiketten Filmmanusskrivande på min blogg.

Ha en fortsatt bra dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...