4 november 2012

De är fula

Så har verkligheten även ramlat ned hos mig.
Igår hade jag en batalj med min lilla sötnos om det här med att ha varma skor eller ej.
Hittills har hon snällt tagit på sig det jag gett henne, men igår sparkade hon redigt bakut.

Anledningen var att jag införskaffat ett par mycket varma stövlar som jag tänkte hon och brorsa skulle ha i vinter.
"De är för små", sa hon när vi packat upp dem. "Det gör ont i tårna."
Jaha, tänkte jag, och funderade på hur det var möjligt. Stövlarna var nämligen 1,5 cm längre än hennes fot.
När vi kom hem med paketet och Raz glatt tagit mot sitt par plus provat dem med gott resultat, mätte jag dem inuti. Jodå, 1,5 cm tillgodo.
Då trillade poletten ner...naturligtvis måste det vara så...hon gillade inte stövlarna.

Peter satte sig med henne i soffan och frågade lite snyggt om det var så. Gråtande erkände hon, och jag drog en suck av lättnad. Det är aldrig kul att returnera saker, inte ens till en näthandel.

På kvällen satte vi oss framför skärmen för att kika på stövlar, och bestämde att hon skulle få ett par snygga, kanske till och med två.

Måste erkänna att jag älskar skor, och framför allt stövlar. Brukar botanisera bland Traderaannonserna och fynda stövlar för mellan 1-300 spänn. Inbillar mig att jag kan köpa flera då.

Inatt har jag kämpat med att fixa till Zabines dator, och lyckades galant. Nu är den fit for fight, och nästa dator jag ska ge mig på är min gamla Mac. Eller gammal förresten...den är från 2010.

Idag ska jag skriva ett filmmanusförfattarinlägg, och bära isolering såvida vädret tillåter.

Ha en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...